مکزيک در فهرست پنج مقصد برتر گردشگري جهان

به گزارش ميراث آريا(chtn)،‌ فيليپ کالدرون، ريس جمهور مکزيک پس از امضاي تفاهم نامه‌اي با مديران صنعت گردشگري مکزيک، خواستار رشد جايگاه کنوني اين کشور تا سال 2018 در جمع پنج مقصد برتر گردشگري جهان شد.

وي در مراسم امضاي اين تفاهم نامه اعلام کرد،‌ هدف مشخص است و من مي‌خواهم انرا دوباره تکرار کنم: ما مي‌خواهيم مکزيک را به يکي از پنج مقصد مهم گردشگري جهان هم در بخش جذب گردشگر و هم در بخش ارز آوري تبديل کنيم.

وي افزود: درصورت نائل آمدن به اهداف مورد نظر شاهد اشتغال چهار ميليون نفر به صورت مستقيم و 12 ميليون نفر به صورت غير مستقيم در صنعت گردشگري و همچنين جذب بيش از 40 ميليارد دلار درآمد خواهيم بود.

فيليپ کالدرون خاطر نشان کرد، 10 شاخصه اصلي در اين تفاهم نامه براي افزايش ارتباطات دريايي، زميني و هوايي و همچنين ايجاد تهسيلات در حوزه گردشگري در نظر گرفته شده که ورود، ترانزيت و خروج گردشگران را از مسيرهاي اصلي آسانتر خواهد کرد.

لازم به ذکر است ، کشور مکزيک در سال گذشته به رغم مواجه بودن با نا آرامي‌هاي مرزي و درگيري‌هاي مسلحانه قاچاقچيان مواد مخدر، شاهد ورود بيش از 22 ميليون گردشگر از راه‌هاي زميني و هوايي و شش ميليون گردشگر از راه آبي بوده و در رتبه دهمين مقصد گردشگري جهان قرار گرفت./109

انتهای پیام/

کد خبر 1389121020